Gunakan teknik SAMMBoB untuk berbicara tentang gambar-gambar di atas.
Panduan (SAMMBoB):
Panduan (SAMMBoB):
- Siapakah yang terlibat dalam gambar itu?
- Apakah yang dilakukan oleh watak-watak terlibat?
- Mengapakah watak-watak itu melakukan perkara/kelakuan demikian?
- Di mana perkara itu dilakukan?
- Bila perkara/kelakuan itu berlaku?
- Bagaimanakah watak-watak itu melakukan perkara/kelakuan itu?
- Perasaan watak-watak?
- Perasaan kamu mengenai adegan itu?
- Apakah yang kamu pelajari daripada gambar itu?
- Bagaimanakah kamu dapat menggunakan apa yang kamu pelajari daripada gambar-gambar itu dalam kehidupan kamu seharian?
Markah: Kualiti jawapan/ Isi: 20
Bahasa :20
Jumlah 40
Bahasa :20
Jumlah 40
Siapakah yang terlibat dalam gambar itu?
- Seorang Dewasa,seorang makcik dan kanak-kanak
Apakah yang dilakukan oleh watak-watak terlibat?
- Saya rasa mereka sedang mengajar sejara di Bukit Chandu
Mengapakah watak-watak itu melakukan perkara/kelakuan demikian?
- Meraka mahu pelajar-pelajar atau kanak-kanak itu berilmu dengan sejara Singapura
Di mana perkara itu dilakukan?
- Meraka sedang berada di Museum Bukit Chandu
Bila perkara/kelakuan itu berlaku?
- Saya rasa di waktu petang
Bagaimanakah watak-watak itu melakukan perkara/kelakuan itu?
- Meraka,Makcik dan dewasa itu,sedang menunjukkan sesuatu contoh kepada pelajar-pelajar itu sejara Bukit Chandu
Perasaan watak-watak?
- Daripada muka meraka saya rasa meraka ghairah untuk belajar sejara itu
Perasaan kamu mengenai adegan itu?
- Saya rasa adegan itu sungguh menarik kerana ia menunjukkan sejara Bukit Chandu dan Singapura
Apakah yang kamu pelajari daripada gambar itu?
- Saya pelajari yang belajar tentang sejara BUkit Chandu sungguh menarik
- Saya boleh tunjukkan ia daripada ekspresi wajah mereka
Bagaimanakah kamu dapat menggunakan apa yang kamu pelajari daripada gambar-gambar itu dalam kehidupan kamu seharian?
- Saya boleh belajar hari-hari tentang sejara Singapura
No comments:
Post a Comment